مواد غذایی چربی سوز و عضله ساز که معجزه می کنند

گاهی از اوقات حفظ رژیم غذایی مناسب به هنگام چربی سوزی و ساخت عضلات دشوار می شود. همه ما غذاهای سالم را می شناسیم و می دانیم چه غذاهایی را باید در بازه زمانی مناسب میل کنیم. با اینحال پیدا کردن غذاهای چربی سوز که هم به کاهش وزن کمک می کنند و هم فرآیند عضله سازی را تسریع می کنند کار چندان ساده ای نیست. کافیست سری به مقالات اینترنتی بزنید تا با انواع مختلفی از غذاها سردرگم شوید. در این مقاله از فیت میت قصد داریم به بررس غذاهایی بپردازیم که چربی سوزند و می توانند عضلات مناسبی برایتان بسازند. پس همراه ما باشید.

 غذاهای چربی سوز و عضله ساز که باید در برنامه هایتان بگنجانید:

تا به حال از خودتان پرسیده اید بهترین غذاها برای سوزاندن چربی و عضله سازی چه غذاهایی هستند؟ یادتان باشد تمرین ورزشی در کنار خوردن مواد مغذی مناسب است که شما را به اهداف تان می رساند. اگر دوست دارید بدنی قوی و عضلاتی نیرومند داشته باشید مواد غذایی که در ادامه معرفی می کنیم را به خاطر بسپارید.

 لبنیات با چربی مناسب:

در میان لبنیاتی که در بازار به فروش می رسند ماست یونانی چیز دیگری است. برای افرادی که به دنبال چربی سوزی هستند و می خواهند تا حد زیادی فرآیند عضله سازی شان را سرعت ببخشند باید ماست یونانی را در برنامه هایشان بگنجانند. ماست یونانی حاوی لینولئیک اسید کونژوگه است و می تواند چربی های اضافی را بسوزاند و فرآیند کاهش وزن را تسریع نماید. اگر به دنبال ساخت عضله هستید پروتئین هایی که در لبنیات یافت می شود و هضم کندی دارد می تواند شما را به افزایش حجم عضلات نزدیک تر کند. پنیر کلبه نیز میان وعده پروتئینی دیگری است که باید در رژیم غذایی تان داشته باشید.

 تخم مرغ:

تخم مرغ

برای افرادی که بدنسازی می کنند یا تمرینات ورزشی سختی را انجام می دهند پروتئین یک ماده ضروری محسوب می شود. تخم مرغ یکی از موادی است که در خود پروتئین دارد و به افزایش حجم عضلات کمک می کند. پروتئینی که در این ماده ارزشمند و منحصر به فرد یافت می شود نرخ متابولیک بدن را افزایش می دهد. آمینواسیدهای موجود در تخم مرغ هم فرآیند عضله سازی را سرعت می بخشند. پس تخم مرغ را هم در فهرست غذاهای چربی سوز و عضله ساز قرار دهند.

ماهی هایی همچون سالمون، تیلاپیا و تن:

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید رژیم غذایی متنوعی برای عضله سازی داشته باشید؟ در میان همه غذاهای سالمی که در فهرست مان بیان خواهیم کرد هیچ چیز مثل ماهی نمی تواند به دادتان برسد. اسیدهای چرب امگا 2 که در ماهی هایی همچون سالمون یافت می شود نه تنها التهاب بدن را کاهش می دهد بلکه ماده ای منحصر به فرد برای چربی سوزی است.

شاید از خودتان بپرسید این فرآیند چگونه انجام می شود؟ ماهی تولید کورتیزول که به هورمون استرس معروف است را در بدن کاهش می دهد و ماده ای ارزشمند برای سلامت عضلات و قلب تان است. دفعه بعد که خواستید فرآیند عضله سازی تان را سرعت ببخشید و چربی سوزی کنید ماهی های سالمی که در بازار به فروش می رسند را در برنامه هایتان بگنجانید.

پروتئین وی:

پروتئین وی یکی از محبوب ترین ماده ها در میان ورزشکاران و بدنسازان به حساب می آید. این ماده شگفت انگیز حجم عضلات را در بدن حفظ می کند و به هنگام کاهش وزن جلوی آسیب به عضلات را می گیرد. این مهم ترین و جذاب ترین ویژگی است که پروتئین وی می تواند برایتان به همراه داشته باشید. پروتئین وی را به اسموتی ها و سایر نوشیدنی هایتان اضافه کنید تا هم سیر بمانید و هم چربی سوزی کنید. چه چیزی بهتر از این؟

سرکه سیب:

اگرچه برخی ها سرکه سیب را یک ماده مهم برای چربی سوزی نمی دانند اما ارزش آن بیشتر از چیزی است که فکرش را می کنید. سرکه سیب تجمع چربی در شکم را کاهش می دهد. پس این ماده هم جزء غذاهای چربی سوز به حساب می آید.

 گوشت همچون گوشت گاو و سینه مرغ:

مواد غذایی چربی سوز و عضله ساز

افزایش مقاومت بدن یکی از موضوعات مهمی است که به هنگام عضله سازی باید در نظر داشته باشید. ویتامین هایی همچون ویتامین B6 شما را در طول تمرین مقاومت بدن را بیشتر می کنند. گوشت گاو، بوقلمون و مرغ برای افرادی که به دنبال عضله سازی هستند ضروری اند. این پروتئین ها به جای اینکه چاق تان کنند عضلات تان را قوی تر می کنند.

 کینوا:

کینوا یکی از کربوهیدرات هایی است که انرژی بدن را به هنگام ورزش تامین می کند. ورزشکارانی که مجبورتد سخت تمرین کنند باید در وعده های غذایی شان کینوا را بگنجانند. این ماده مقاومت بدن را افزایش می دهد.

برنج قهوه ای:

برنج قهوه ای را خیلی ها به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند می شناسند. اگر برنج خور هستید باید برنج قهوه ای را در رژیم غذایی تان بگنجانید. این نوع برنج پروتئین خوبی دارد اما منبعی ارزشمند از کربوهیدرات هاست. برای عضله سازی باید به سراغ برنج قهوه ای بروید. این ماده عاری از گلوتن است، در خود مواد معدنی و ویتامین ها را دارد و می تواند انرژی مورد نیاز بدن را فراهم کند.

 آجیل هایی همچون بادام:

آجیل ها منبع غنی از کالری هستند اما ترکیبات بی نظیری همچون فسفر را دارند. این مواد به ساخت پروتئین کمک می کنند و انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می سازند. منیزیمی که در این آجیل یافت می شود عملکرد عضلات را بهبود می بخشد و تولید پروتئین کمک می کند.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل در خود تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط را دارد و ترکیبات مختلفی در آن دیده می شود. مصرف این ماده به عنوان مواد غذایی چربی سوز و عضله ساز در میان ورزشکاران محبوب است.

 گلابی و سیب:

یادتان باشد سیب و گلای سرشار از آب هستند. این مواد را در کنار سایر مواد غذایی که معرفیکردیم مصرف کنید تا مدت زمان طولانی تری سیر بماند. میوه هایی همچون گلابی و سیب فیبر بالایی دارند، شما را به کاهش چربی سوق می دهند و می توانند یک اسموتی بی نظیر برایتان بسازند.

 گریپ فروت:

گریپ فروت

میوه های ترش را دوست دارید؟ طعم میوه هایی که ترش هستند را بیشتر از سایر میوه ها می پسندید؟ می خواهید با میوه های ترش چربی سوزی کنید؟ پس گریپ فروت را در برنامه های غذایی تان بگنجانید. گریپ فروت یک میوه معجزه آسا در میان مواد غذایی چربی سوز است و به شما کمک می کند برای مدت زمان طولانی تری سیر بمانید. فیبرهای محلول این میوه هضم کندی به همراه دارند و شما را برای رسیدن به بدنی ایده آل کمک می کنند.

 حرف آخر:

در میان مواد غذایی مختلفی که در اختیار شما قرار دارد مواد غذایی چربی سوز و عضله سازی که در این مقاله بیان کردیم انتخاب ایده آلی برایتان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *