هر آنچه که باید درباره کراس فیت بدانید

کراس فیت یکی از ورزش هایی است که در طول سال های اخیر محبوبیت زیادی در میان افراد به دست آورده است. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که کراس فیت واقعا چیست و چه مزایا و خطراتی می تواند داشته باشد؟ کراس فیت یک نوع تمرین تناسب اندام با شدت بالاست که  میتواند شامل تمرینات پویای مختلفی باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای این نوع تمرینات بپردازیم و در آخر به خطرات آن اشاره کنیم.

کراس فیت می تواند قدرت فیزیکی تان را بهبود ببخشد:

حرکات مختلف و شدیدی که در کراس فیت انجام می شود به شما کمک می کند عضلات قدرتمندی داشته باشید و استقامت تان را افزایش دهید.  اضافه کردن وزنه های بیشتر به تمرینات ورزشی تان می تواند عضله سازی را افزایش دهد. شما می توانید با انجام این تمرینات خودتان را مدام به چالش بکشید.

 به تناسب اندام تان کمک می کند:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم کراس فیت یک تمرین با شدت بالاست. این نوع تمرینات می تواند مقدار اکسیژنی که در طول تمرین استفاده می شود را افزایش دهد.  اگرچه تحقیقات انجام شده در این زمینه کامل نیست اما بیشتر تحقیقات نشان می دهند استفاده از چنین تمریناتی می تواند تناسب ایروبیک را بهبود ببخشد.

چابکی، تعادل و انعطاف پذیری تان را بیشتر می کند:

تمرینات کراس فیت اغلب شامل تمرینات عملکردی هستند و حرکاتی را تقلید می کنند که ما هر روز در زندگی روزمره مان انجام می دهیم.

چنین حرکاتی می توانند چابکی، تعادل و انعطاف پذیری تان را تا حد زیادی بهبود ببخشند. به کمک این نوع تمرینات می توان خطر آسیب را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشید.

به سوختن چربی و مدیریت وزن کمک می کند:

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می توانند از کراس فیت استفاده کنند. تمرینات کراس فیت به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید.  اگر هدف شما کاهش وزن است می توانید این تمرینات را با رژیم های غذایی سالم همراه کنید و از مدیریت وزن تان لذت ببرید. تنها در چنین شرایطی است که می توانید به وزنی سالم و متعادل دست پیدا کنید.

 کراس فیت واقعا بی خطر است؟

کراس فیت یک نوع تمرین با شدت بالاست. زمانی که شدت تمرینات ورزشی بالا می رود خطر آسیب دیدن هم بیشتر می شود. به عنوان مثال افرادی که کراس فیت انجام می دهند با آسیب هایی همچون درد کمر، اسیب به زانو و سایر موارد دچار می شوند و ممکن است با مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم کنند.  اگر تازه به دنیای کراس فیت وارد شده اید بهترین کار این است که از یک مربی آگاه و حرفه ای کمک بگیرید تا اطمینان حاصل کنید حرکات تان را به درستی اجرا می کنید. اگر شکل نامناسبی به بدن خود بدهید یا وزنه ها را به درستی بر ندارید بدون شک اسیب می بینید. افراد مبتدی باید با سرعت کمتر کار خود را آغاز کنند و به صورت تدریجی بر سطح تمرینات شان بیفزایند. به خاطر داشته باشید که کراس فیت برای هر کسی بی خطر نیست. اگر باردار هستید یا می خواهید باردار شوید می توانید این تمرینات را ادامه دهید اما قبل از هر کاری باید با پزشک تان مشورت کنید. اگر باردار هستید و تازه می خواهید وارد دنیای کراس فیت شوید باید منتظر بمانید تا زمان مناسب فرا برسد.

در صورتیکه اسیب دیده اید یا بیماری خاصی دارید بدون مشورت با پزشک نمی توانید از این تمرینات استفاده کنید. بهترین کار این است که قبل از شروع چنین تمریناتی با پزشک تان مشورت کنید. کراس فیت یکی از تمریناتی است که نیاز به توجه و تمرکز دارد.

حرف آخر:

کراس فیت برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، افرادی که می خواهند بدنی سالم وقوی داشته باشند، افرادی که به دنبال چابکی، انعطاف پذیری و تعادل خود هستند، افرادی که دوست دارند تناسب ایروبیک شان را بیشتر کنند و افرادی که به دنبال عضله سازی هستند می تواند مناسب باشد. با اینحال اگر آسیب دیده اید یا بیماری خاصی دارید قبل از اینکه کراس فیت را اجرا کنید باید با پزشک تان صحبت کنید. شاید بهترین کار این باشد که با یک مربی حرفه ای در تماس باشید و از راهنمایی های او کمک بگیرید. اینکار خطر آسیب دیدن را هم کاهش می دهد. به خاطر داشته باشید که کلاس های کراس فیت بر روی ایجاد یک جامعه منحصر به فرد تمرکز می کنند. به همین خاطر خیلی ها ترجیح می دهند به جای اجرای تنهای این ورزش ها با کلاس پیش بروند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید و تصمیم گرفته اید از تمرینات کراس فیت و مزایایی که بیان کردیم بهره ببرید بهتر است همین امر دست به کار شوید و از کلاس های آنلاین یا حضوری که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *